WPROST kontynuuje wzrost

Ponad 8,5 mln wyniósł zysk brutto AWR WPROST w 2010 r. Przychody ze sprzedaży spółki przekroczyły 35,3 mln  zł (bez rozliczeń barterowych), a EBITDA wynosiła 6,35 mln zł.

Przy podobnym poziomie przychodów, w 2009 r. roku tygodnik odnotował stratę przekraczającą 9,5 mln zł.

Przedstawione przez Platformę Mediową Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM), właściciela 80 proc. udziałów AWR WPROST nowe dane przewyższają przedstawione w listopadzie 2010 r. prognozy dla WPROST.  Wyniki w prognozach, również nie uwzględniają transakcji barterowych.

Szacunkowe wyniki oraz ich realizacja za rok obrotowy 2010:

w tys. pln

2009

p2010

w tys . pln

2010

w tys. pln

przychody ze sprzedaży

35 111

35 596

35 321

koszty operacyjne

40 022

29 862

28 895

w tym promocja i sprzedaż

 

6 268

4 453

ebitda

-4 910

5 734

6 336

zysk brutto

-9 622

5 540

8 553

 

 

 

 

 

 

Wyższy od zakładanego zysk brutto AWR WPROST to wynik zwiększonych przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej i reklam oraz przychody z tytułu  rozwiązania rezerw. Ponadto przeprowadzona w spółce restrukturyzacja pozwoliła na obniżenie kosztów bieżącej działalności AWR WPROST o ponad 25 proc. „Prognozę sporządzaliśmy dość konserwatywnie, z zachowaniem ostrożności przy szacowaniu potencjału rynkowego oraz mając na uwadze koszty integracji AWR ze strukturami grupy kapitałowej PMPG” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu AWR WPROST i Platformy Mediowej Point Group. Podkreśla, że WPROST w krótkim czasie zostało przekształcone w główne aktywo firmy, dzięki czemu wyniki są lepsze od zakładanych. Obecnie PMPG kończy pracę nad strategią dla pozostałych tytułów w grupie.

Uwzględniając przedstawione wyniki AWR WPROST, zarząd PMPG SA podtrzymał przedstawione w listopadzie 2010 r. prognozy na kolejne trzy lata. Przychody ze sprzedaży (reklama oraz sprzedaż egzemplarzowa) AWR WPROST w roku 2011 mają wzrosnąć do ponad 41 mln zł, a następnie będą systematycznie rosły o ok. 5-6 proc. rocznie. Prognoza skokowego wzrostu w 2011 r. wynika z szacunków opartych na danych za 2010 r. z uwzględnieniem słabej kondycji spółki w pierwszej połowie roku i przeprowadzonej w niej restrukturyzacji. Prognozy nie uwzględniają danych z transakcji barterowych, które dodatkowo zwiększają przychód spółki o ok. 20-30 %.

Prognozy AWR WPROST na lata 2011-2013:

W tys. PLN

P2011

P2012

P2013

Przychody ze sprzedaży

41 180

43 358

46 143

Koszty operacyjne

38 334

39 439

39 894

w tym promocja i sprzedaż

15 104

15 330

15 079

EBITDA

2 846

3 919

6 250

Zysk brutto

2 043

3 081

5 574

 

 



 

W kolejnych latach coraz większą – choć nadal uzupełniającą - rolę w przychodach AWR WPROST ma odgrywać reklama internetowa – tu planowany wzrost ma wynosić 70 proc. rocznie, do ponad 3 mln w 2013 r. Jednocześnie wydawca będzie analizował możliwości rozbudowy brandu WPROST i rozciągnięcia go na kolejne pola eksploatacji (Internet, telewizja, eventy, projekt e-commerce), które mogą stanowić dodatkowe źródło przychodów i wpłynąć na wzrost konserwatywnie oszacowanych wyników.

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od końca grudnia 2009 r. jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Od maja 2010 redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Pod nowym kierownictwem WPROST ponownie jest jednym z najczęściej cytowanych mediów w Polsce.

 Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym. Rozpoczęła działalność w 1997 r. jako wydawca magazynu studenckiego „?dlaczego”. Od ponad 13 lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju w obszarze mediów i marketingu, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz konsekwentnie rozszerzając zakres usług. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST. Ponadto w portfolio PMPG SA znajdują się magazyny „Machina”, „Film” i „?dlaczego” oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Sport24.pl, Dlaczego.com.pl, Ototrend.pl.